5 uker for 5 kr
Prøv fauna.no med full tilgang til alt innhold.
Inkluderer søkbart arkiv, e‑bøker og eksklusive saker.
Start for 5 kr
Fornyes automatisk. Avslutt når du vil.

Tre tilreisende personer har blitt ilagt en bot på 12.500 kroner hver etter å ha kjørt ulovlig på sjøisen i Tempelfjorden på Svalbard.

Det melder Sysselmesteren på Svalbard. Hendelsen skjedde den 21. mars, da sysselmesterens feltinspektører stoppet det utenlandske turfølget for å ha kjørt i et forbudt område.

Ifølge regelverket er ferdsel med motorkjøretøy på islagte sjøområder i Tempelfjorden strengt forbudt frem til 1. juni 2024.

Bøtene som er ilagt de tre skuterførerne, er nå vedtatt, ifølge Sysselmesteren på Svalbard.

5 uker for 5 kr
Prøv fauna.no med full tilgang til alt innhold.
Inkluderer søkbart arkiv, e‑bøker og eksklusive saker.
Start for 5 kr
Fornyes automatisk. Avslutt når du vil.

Meld deg på nyhetsbrevet

Meld deg på Faunas gratis nyhetsbrev for å holde deg oppdatert om saker publisert på fauna.no.

Vi spammer ikke! Les vår personvernerklæring.

5 uker for 5 kr
Prøv fauna.no med full tilgang til alt innhold.
Inkluderer søkbart arkiv, e‑bøker og eksklusive saker.
Start for 5 kr
Fornyes automatisk. Avslutt når du vil.
Takk for at du leser Fauna.no. BLI ABONNENT: Som abonnent (FAUNA+) støtter du redaksjonens arbeid. Send oss gjerne tips om saker til vår e-post: fauna@fauna.no. Send eventuelt kryptert melding via Telegram eller WhatsApp til 95844091.