Tag: rovviltforvaltning

Nå skal folk fra OL-byen ut og skyte rovdyr

OL-byen søkte og fikk tillatelse til å skyte ei gaupe eter at ett lam ble funnet død ved Nordsæter.

Statistikken: Gaupe og bjørn taper, færre ulv skutt

Flere gaupe og bjørn blir skutt, mens felling av ulv faller kraftig.

Genetisk viktig? Plutselig får de lov til å jakte ulv fra biler

Det er gitt tillatelse til at én ulv kan felles i stort beiteområde på Østlandet. Den genetiske statusen er foreløpig ikke avklart.

Jerven: Nå er beslutningen tatt

Noen ville felle den. Men myndighetene sa nei – og begrunnelsen er verdt å lese.

Hedmark har vedtatt å skyte seks bjørner

Bjørnejakta skal skje i beiteprioriterte områder og deler av det sørsamiske området.

Rovdyr: NRK brøt ikke god presseskikk

Pressens faglige utvalg kritiserte én publisering, men mener at NRK dekning totalt sett ikke kvalifiserer for brudd på god presseskikk.

Klager på rovdyrjakt, statsråden peker på andre

Når folk klager på rovdyrjakt, peker statsråden på andre.

«Valpenes overlevelse kan påvirkes negativt»

– Ei drektig ulvetispe som blir alene vil få redusert mulighet for å skaffe mat til seg selv og som grunnlag for melkeproduksjon til valpene.

Want to stay up to date with the latest news?

We would love to hear from you! Please fill in your details and we will stay in touch. It's that simple!